Thursday, July 21, 2011

Durian season_BALIK PULAU ORCHARDS

Thursday, July 21, 2011
Durian season memang ditunggu-tunggu oleh penggemar durian..lagi-lagi kalau kat penang ni, besepah-sepah orang jual..sampai tak larat aku nak tgok,tu baru tgok..belum makan lagi. Aktiviti kitorang untuk team building kali ni plak pergi ke durian orchards kat balik pulau,penang. Durian- durian kat sini memang gred A, dijamin sedap,manis,lemak..dan berbau..hahahaha..

           Tgok la isi durian tu, kuning sangat..rasenye lagi..yum yum..

orchards ni siap dapat status penang best durian tau
 

Kat sini bukan je ada durian, ada juga buah-buah yang lain contonye:

                                      tompok-tompok si hitam MANGGIS

dan

 RAMBUTAN..
yang brother tu xleh makan k..walaupon die cute..haha.. 

Aktiviti kat sane just boleh makan and makan..selain merapatkan silaturahim sesama ahli group..aku tak makan banyak sangat memandangkan cuace panas luar biase kat penang ni..risau gak, ada plak malam aku tido kat toilet sebab kepanasan.Kat sini aku share la beberapa picture time kat orchards ni.

                                               makan-makan dan makan

                                       nampak sedap kan diorang makan..=)

Banyak jugak durian yang tak makan, so masing-masing tapau la ape lagi..sebiji durian ni kat luar ada la dalam RM 18-25..mahal tu woo..

     tara..aku nak mencapub gak..hehehe..ni la rakan-rakan sepejuangan aku..apah & su

      Team aku kat Motorola ~Andorra and Belize VHF, belah kanan aku tu boss aku.agak mude la, belah kiri plak tauke orchards, jgn korang ingat team aku plak..hahaha

last sekali petua tradisi lama jangan dilupakan..minum air dalam bekas durian.petua ni memang diakui berkesan sejak turun temurun lagi. Fungsinye ialah untuk menyejukan badan, tapi macam mane proses nak sejukan badan  tu aku tak tau nak jawab. Sebab ikut aku, kalau panas badan aku minum air cap badak je..heheheh..

                                                    Credit to yanti..=)


~ LOVE DURIAN SEASON








 





0 comments:

Post a Comment