Saturday, October 16, 2010

10 Rahsia Bakar Kalori

Saturday, October 16, 2010




1. MENDENGAR MUZIK

mengikut satu kajian, muzik kegemaran boleh mengenyangkan.Melakukkan aktiviti yang gembira same seperti menikmati makanan yang lazat.erm..lepasni aku lunch dengar lagu je la kat wcc.hehehehe

2.JGN MAKAN BERLEBIHAN walaupun makanan yang tersedia menggoda jiwa..erm,,susah tu..lagi-lagi yang depan mate tu pizza,macaroni cheese,burger king..nasi lemak,rendang..pergh..confrm xmenjadi..

3.MINUM TEH HIJAU



satu kajian di Universiti Switzerland, mengatakan teh hijau meningkatkan jumlah kalori yang dibakar oleh badan dan sesuai di minum di waktu pagi. aku pernah gak try mnum teh hijau ni..kononye nak slim la kan..last2 memanjang ke toilet..kiranya betol la kajian ni kan..membuang sisa toksik yang ada..=)

4. TUMPUKAN PADA MAKAN..jangan buat benda lain,contohnya sambil tgok tv, jawab email or berfacebooking..

5.KELUAR RUMAH.amik masa dalam 20 minit untuk berjalan. Sinar matahari mampu mengawal nafsu makan.erm..patut la bile time aku kat dalam office asyik nak menguyah je..sebab aircond dan xde langsung cahaya matahari.

6.PESAN MAKANAN YANG SIHAT. jadikan yogurt teman setia..=)

8.GOSOK GIGI DAN LIDAH. gunakan ubat kumur selepas menggosok. kerap menggosok gigi bukan sahaja dapat manajamkan minda tetapi jugak dapat mengawal nafsu makan yang melampau.

9.LETAK MAKANAN JAUH DAN SUKAR DICAPAI

10.JANGAN TERLALU MEMAKSA DIRI. memiliki tubuh idaman memang menjadi impian tetapi untuk mencapainya perlukan proses yang panjang.so..bersabarlah...

wah..inilah tubuh idaman..gagagaga

ataupun yang ini..wah..bila la menjadi kenyataan..huhuhu.





0 comments:

Post a Comment